عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي

اخبار به روز استان قم را در اين مجله خبري بخوانيد

عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي

۱۰ بازديد

“در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده …

عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي https://rosemag.ir/2021/10/04/عقب-ماندگي-نظام-سلامت-در-توسعه-طب-سنتي/ Mon, 04 Oct 2021 15:27:07 0000 مجله علمي و پزشكي https://rosemag.ir/2021/10/04/عقب-ماندگي-نظام-سلامت-در-توسعه-طب-سنتي/ “در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده …

“در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده است.

به گزارش مجله رز ، مرتضي مجاهدي دكتر وي با اشاره به لزوم توسعه طب سنتي و مكمل در كشور گفت: در دهه گذشته با تاكيد و برنامه هاي راهبردي سازمان بهداشت جهاني ، همه كشورها ملزم به توسعه طب مكمل و سنتي خود شدند كه ايران در اين برنامه توسط مقامات پزشكي سنتي و عموم مردم ، و به خاطر سيستم و سيستم بهداشتي ما ، از توجه ويژه به پزشكي علمي و دانشگاهي ايران اطمينان حاصل شود.

وي افزود: در همين راستا ، در سال 2007 ، رشته طب سنتي ايران در چندين دانشگاه علوم پزشكي كشور شكل گرفت و در آرمانهاي علم سنتي در طب ايران به ايران آغاز شد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بابل در مورد افزودن محافل علمي جهان و سازمان بهداشت جهاني به توسعه طب مكمل و جايگزين ، گفت: سازمان بهداشت جهاني بيش از 10 سال است كه استراتژي ها و پروژه هاي علمي را تدوين كرده است. توسعه سيستماتيك طب سنتي در دهه هاي اخير از آنجا كه طب سنتي به طور فزاينده اي علمي مي شود ، تأكيد و تأكيد مي كند كه طب سنتي محدوديت ها و هزينه هاي شديدي دارد و اين دارو در هيچ كجايي در دسترس نيست و به اندازه كافي در بيماري هاي خاص م effectiveثر نيست. از سوي ديگر ، دسترسي عمومي و ويژگي هاي فرهنگي بسياري از جوامع بالاتر از طب سنتي و مكمل است و مردم مي توانند با پيروي از شيوه ها و شيوه هاي سنتي پزشكي ، يا با استفاده از روش هاي درماني ساده ، نتايج خوبي را با قيمت كمتر به دست آورند.

وي افزود: “سازمان بهداشت جهاني همه موارد را بسته به سيستم بهداشت ملي براي اسناد علمي لازم و شواهد براي درمانهاي سنتي و مكمل ، براي آزمايشات باليني ، آزمايشات باليني ، آزمايشگاهها و عمليات تحقيقاتي ؛ اسناد علمي ، توانايي و اثربخشي اين روشها براي جامعه براي ارائه اطلاعات علمي و گنجاندن آنها در سيستم بهداشتي خود.

مجاهدي با بيان اينكه بسياري از دانشگاه هاي كشورهاي توسعه يافته موضوعي موسوم به پزشكي يكپارچه را منتشر كرده اند ، گفت: در بخش اين بيمارستان هاي ملي ، وقتي بيمار پس از تشخيص بيماري مي آيد ، گروهي از متخصصان طب سنتي و عمومي با اين موضوع موافق هستند. و نظارت مي كند. درمان اين بيماري ، داروهاي تكميلي و روشهاي متداول پزشكي ارائه مي شود و خدمات بهداشتي نيز بايد در يك فضاي علمي خوب و داروي يكپارچه به بيماران ارائه شود.

وي گفت: “برخي از كشورها مانند چين ، كره و برخي از كشورهاي آسياي جنوبي و حتي كشورهاي اروپايي-آمريكايي پيشگام هستند.” داروها تحت درمان و توسعه علمي نيستند.

وي افزود: در پيشرفت هاي ايران در چند سال گذشته و اقداماتي كه تا كنون انجام داده ايم ، ما بلافاصله پس از حاشيه رأي انتخاب شده ايم ، از جمله سيستم مراقبت بهداشتي ما مطابق مقررات و الزاماتي كه سازمان بهداشت جهاني در سياست هاي آن. “دهه بعد در توسعه طب سنتي.

“متأسفانه ما در جامعه افراطي شاهد رگه اي از تاريكي و تاريكي هستيم كه مانع برخورد مردم با انتقام از طب سنتي يا طب اسلامي و سوء استفاده از اعتقادات مذهبي مردم مي شود ، در حالي كه آنها نه تحصيلات علمي دارند و نه مجوز قانوني دارند.

مجاهدي خاطرنشان كرد: اين امر مشكلي ايجاد كرده است زيرا حمايت سيستم بهداشتي ما از سالهاي گذشته مانع اين نياز بالا نشده و پاسخگوي نيازهاي مردم در محافل علمي و حقوقي مدرن نيست.

معاون وزير ايران و وزارت طب مكمل با اشاره به جشن طب ايراني در آبان ماه سال جاري گفت: فعاليت هاي علمي برجسته كنوني محققان و طرفداران اين رويداد معرفي شده و زمينه هاي بيشتري را براي توسعه اين دانشكده پزشكي

مجاهدي با تأكيد بر اينكه امسال به دليل شرايط همه گير تاج ، بخش ويژه اي در بيماري كوويد 19 در نظر گرفته شد ، گفت: تحقيقات و پروژه هاي برتر انتخاب و از برندگان تجليل مي شود.

به گزارش وب دا ، وي ابراز اميدواري كرد: “به اميد خدا ، ما قادر خواهيم بود تحقيقاتي را بر اساس شواهد باليني و تمرينات مربوط به آن ارائه دهيم تا توضيحي در مورد اجراي اسناد فعلي ارائه شود و نيازهاي شركت را برآورده كند.

شايان ذكر است كه دومين روز جشنواره طب ايراني 10 نوامبر برابر با روز جهاني علم در خدمت صلح و توسعه برگزار مي شود. مهلت ثبت نام و انطباق از 11 ژوئيه آغاز شده و تا 6 اكتبر 2014 ادامه دارد. علاقه مندان براي شركت در جشنواره مي توانند جهت مطالعه فراخوان و ثبت نام به جشنواره طب ايراني در سايت http://pmfestival.ir مراجعه كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.