گروه بندي مشتريان

اخبار به روز استان قم را در اين مجله خبري بخوانيد

گروه بندي مشتريان

۶ بازديد

امروزه توجه نكردن به بازاريابي محصولات يا ارائه خدمات براي مشتريان سبب عدم موفقيت در كسب و كار خواهد شد. همه افراد شخصيت هاي متفاوتي دارند پس به دليل تفاوت هاي موجود در شخصيت، جنسيت ، علايق و سلايق بايد گروه بندي شوند. البته براي ايجاد نظم بين افراد، مشتريان و محصولات يا خدمات ارائه …

گروه بندي مشتريان https://rosemag.ir/2021/10/04/گروه-بندي-مشتريان/ مجله رز Sun, 03 Oct 2021 21:40:40 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/?p=5241 امروزه توجه نكردن به بازاريابي محصولات يا ارائه خدمات براي مشتريان سبب عدم موفقيت در كسب و كار خواهد شد. همه افراد شخصيت هاي متفاوتي دارند پس به دليل تفاوت هاي موجود در شخصيت، جنسيت ، علايق و سلايق بايد گروه بندي شوند. البته براي ايجاد نظم بين افراد، مشتريان و محصولات يا خدمات ارائه …

امروزه توجه نكردن به بازاريابي محصولات يا ارائه خدمات براي مشتريان سبب عدم موفقيت در كسب و كار خواهد شد. همه افراد شخصيت هاي متفاوتي دارند پس به دليل تفاوت هاي موجود در شخصيت، جنسيت ، علايق و سلايق بايد گروه بندي شوند. البته براي ايجاد نظم بين افراد، مشتريان و محصولات يا خدمات ارائه شده مي‌تواند از راهكارهايي براي ايجاد هماهنگي استفاده كند و به مشتريان بالقوه در اين كسب و كار اضافه مي شوند.

 .يكي از روش هاي بسيار موثر گروه بندي مشتريان در بخش‌هاي قابل رسيدگي مي باشد. اين گروه بندي در جهت پاسخگويي سريع توسط كارشناسان و ايجاد هماهنگي بين محصولات يا خدمات ارائه شده با مشتريان مي باشد. مشتريان با هم متفاوت مي باشند پس انجام يك عملكرد يكسان در جهت تبليغات و بازاريابي سبب شكست خواهد شد.

گروه بندي و يا دسته بندي مشتريان

اين يك روش ساده مي باشد كه مشتريان را در بخش هاي كوچكتر تقسيم بندي مي شوند و آنها را در مدل هاي گوناگون از انواع مشتري قرار خواهند گرفت. گروه هاي كوچك بايد با توجه به صفات خاص از يكديگر متمايز باشند. نحوه برقراري ارتباط با مشتريان در گروه هاي مختلف مشتري متفاوت خواهد بود و شامل استفاده از روش ها و تركيب آنها خواهد بود گاهي ممكن است يك مشتري از طريق راهكار به صورت مستقيم متقاعد شود و آن را ترجيح دهد اما ممكن است يك مشتري ديگر از طريق روش  غير مستقيم ترغيب شود.

طبقه بندي مشتريان

طبقه بندي مشتريان كار دشواري  نمي‌ باشد. براي شركت هاي كوچك با توجه به نيازهاي متفاوت مشتريان گروه بندي صورت مي‌گيرد از فاكتور هاي شخصيتي براي گروه بندي مي توان استفاده كرد كه عبارت است از: سن ،جنسيت ،محل زندگي، شرايط اقتصادي اجتماعي و روند هزينه ها

 به طور كلي تفاوت هاي سطحي در همه افراد وجود خواهد داشت اما استفاده و دانستن اين تفاوت ها مي تواند در رفتار مشتريان با نحوه ارتباط، موثر باشد.

 پيام هاي فروش بر اساس گروه بندي

با كسب اطلاعات بيشتر از خريد هاي مشتريان اين توانايي را خواهيد داشت كه فرصت ها و پيشنهادات ويژه به مشتري دهيد و ميزان خريد را به بالاترين ميزان ممكن برسانيد. با توجه به پيام هاي بازاريابي مرتبط با مدل هاي مشتريان و ارائه خدمات خوب  مي ‌توان روند صحيحي را پيش برد.

  گروه بندي مشتريان جديد و بالقوه

طبق صحبت هاي گفته شده مهمترين موضوع، برقراري و مديريت ارتباط با مشتري مي باشد در ابتدا بايد بتوانيد مشتريان را از هم تفكيك و شناسايي كنيد پس از آن بايد نياز بازار نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما را بسنجيد و با توجه به علاقه افراد، تعدادي از مشتريان ايده آل شما خواهند بود. اين راهكار با استفاده از مشخصات مشتريان انجام مي شود در صورت گسترش كسب و كار خود و ايجاد موضوع هاي جديد مي توانيد مشتريان هدف را مطابق با اهداف پيش رو شناسايي كنيم.

بايد در نظر داشته باشيد كه در هر گروه مشتريان از نظرات، خواسته ها، ارزش ها و انتظارات متفاوت خواهند بود و با توجه به روش هاي بازاريابي صحيح بازخورد هاي متفاوتي خواهند دبندي.پس از بررسي هاي لازم بر اساس نيازهاي مشتريان اين گروه بندي تا ميزان زيادي مشخص خواهد شد كه طبقه بندي آن بر اساس نيازهاي خاص بوده است . در اين قسمت تقسيم بندي هاي لازم انجام مي شود تا با توجه به هر گروه مشتري در گروه صحيح قرار مي گيرند. استفاده از اين كار و ترويج آن نتايج اميد بخش و شگفت انگيزي خواهد داشت .

مزاياي گروه بندي مشتريان

استفاده از اين روش به شما اين امكان را مي دهد تا محصولات و خدمات و مجموعه‌هاي بازاريابي بهتري طراحي كنيد تا مشترياني كه مربوط به شركت مي باشند خريد بيشتري انجام دهند. گروه بندي در هر كسب و كار اهميت ويژه‌اي دارد زيرا در بازگشت سرمايه به شركت كمك كرده و مي توانيد از روش‌هاي گوناگوني براي گروه ها استفاده كنيد:

  • تحقيق در مورد گروه بندي:

در ابتدا بايد با تحقيق از مشتريان كار خود را آغاز كنيد براي اين كار از ابزار هاي مناسب كمك بگيريد. اگر شركت سيستم مديريت مشتري دارد با توجه به تجربيات قبلي و انتظارات مشتريان قديمي نيازها و انتظارات مردم را بررسي كنيد. اگر اطلاعات كافي نيست با استفاده از تحقيقات رو در رو مي توانيد دليل استفاده از محصولات شركت را از مشتريان جويا شويد.

 همچنين استفاده از آمار ها و گزارش هاي ايجاد شده موثر خواهد بود پس از اين كار مي توانيد با استفاده از داده هاي مشتريان بر اساس ويژگي هايي همچون سن، جنسيت و محل زندگي گروه هاي هدف مشتريان را تشخيص دهيد. اين كار در جهت دسترسي به بيشترين مشتريان پر سود مي باشد . البته علاوه توجه به ميزان سود مشتريان بايد به طول عمر يك مشتري نسبت به يك خريد اهميت ويژه داد.

  • بازاريابي كليدي:

با توجه به گروه بندي مشتريان شما بايد با توجه به گروه هاي مختلف هزينه هاي بازاريابي خود را در جهت پر سود ترين مشتريان هدف گيري كنيد. با تغيير ديد نسبت به تبليغ ها كسب و كار ها اين توانايي را خواهيد داشت تا به عنوان يك متخصص يا يك كارشناس عمومي مشتريان بيشتري را به دست آوريد. توجه به اين موضوع به معناي پرداخت هزينه نادرست براي مجموعه هاي تبليغاتي نمي باشد.

شما بايد سيستم اطلاع رساني مطلوبي داشته باشيد با استفاده از آن تبليغات لازم و پيام‌هاي هدفمند را ارسال كنيد. همچنين مي توانيد از وب سايت ها استفاده كنيد در دنياي امروزي كسب و كار ها به عنوان محيطي براي ارائه محصولات و تبليغات استفاده مي كنند و صفحات اصلي را در بخش هاي متنوعي گروه بندي ميكند. همچنين مي توانيد از نرم افزار بازاريابي ركاما استفاده كنيد.

  • شناسايي پيام ها مطابق با گروه بندي ها

براي اين كار بايد پيامهاي صحيحي را به همه قسمت هاي بازاريابي ارسال كنيد اگر مشتريان توانايي اين را ندارند كه پيام هاي موجود در سايت را مشاهده كنند از مجموعه هاي ايميل استفاده نكنيد . همه مشتريان دوست دارند با توجه به نيازهايشان محصولات و خدمات مناسب دريافت كنند براي اين كار مي توانيد محصولات را با استفاده از راهكارهايي علامت گذاري كنيد.

 در نهايت اين را بايد بدانيد كه شايد اين گروه بندي ها ادعاي برطرف كردن همه مشكلات را داشته باشند اما ممكن است در بعضي موارد موفقيت ممكن نباشد. در ابتداي كار خود فعاليت خود را با گروهي كه نسبت به سود آور بودن آن مطمئن هستيد آغاز كنيد و پيام هاي تبليغاتي را در گروه هاي مختلف اضافه كنيد با انجام صحيح همه اين كارها شانس شما براي به دست آوردن سود هاي بالقوه افزايش مي يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.